logo


Biblioteka Publiczna Gminy Kozienice 

im. ks. Franciszka Siarczyńskiego 
BIBLIOTEKA POWIATOWA dla POWIATU KOZIENICKIEGO

 

mod_koha


SZUKAJ W ZBIORACH BIBLIOTEKI



      Pracownie Orange to program społeczny, w ramach którego Fundacja Orange zakłada i pomaga prowadzić multimedialne świetlice w małych miejscowościach. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Fundacja Orange wspiera prowadzenie świetlice oraz urozmaica ich ofertę organizując szkolenia, webinaria, tutoringi oraz konkursy grantowe na realizację projektów społecznych i edukacyjnych.

      Takich pracowni na dzień dzisiejszy jest w Polsce 77, w tym jedna w Ryczywole, przy Filii nr 6 Biblioteki Publicznej Gminy Kozienice.
      Na potrzeby programu powstała internetowa platforma wymiany wiedzy wraz z bazą gotowych do wdrożenia projektów: pracownieorange.pl. Dzięki niej każda Pracownia może wziąć udział w grywalizacji – podejmować wyzwania, a za ich realizację zdobywać punkty, medale i wymieniać je na nagrody. Opiekunowie Pracowni Orange czuwają nad przebiegiem grywalizacji. Za wszelkie działania, projekty i realizację określonych zadań otrzymują na konto Pracowni punkty i nagrody. Podobnie jak w grze komputerowej. Jest to forma zabawy i pozytywnej rywalizacji.
      Są dwa sposoby zdobywania punktów. Pierwszy to dzielenie się doświadczeniem, wiedzą i opowiadanie o tym, co dzieje się w Pracowni, dodawanie aktualności, informacji o organizowanych wydarzeniach, pomysłach na działania i realizowanych projektach. Drugim jest uczestnictwo w wyzwaniach - realizacja dodatkowo punktowanych zadań, dodawanych przez Fundację Highlight/Inaczej, administratora platformy. Punkty zdobywane przez użytkowników sumują się do kont ich Pracowni. Zamieniane są automatycznie na żetony, za które kierownik pracowni może zamówić do Pracowni nagrody rzeczowe, widniejące w katalogu grywalizacji.
      Zdobyte w grywalizacji nagrody, w postaci gier planszowych, edukacyjnych czy zręcznościowych posłużyły najmłodszym czytelnikom Biblioteki w Ryczywole w szczególny sposób świętować Dzień Dziecka. Nie od dziś wiadomo, że gry planszowe nie są tylko prostą rozrywką i sposobem na spędzanie wolnego czasu, ale dobrze prowadzone i mądrze wykorzystywane mogą być narzędziem, które będzie wspomagać edukację i umiejętności potrzebne w codziennym życiu. Gracze szybciej analizują informacje, szukają rozwiązań w bardziej kreatywne i otwarte sposoby, a naturalna skłonność do pozytywnej rywalizacji sprawia, że ambitnie podchodzą do postawionych przed nimi zadań.
      „Grywalizacja”, a więc uczenie oczekiwanych zachowań, dzięki wykorzystaniu właściwej człowiekowi chęci gry i zabawy, święci obecnie triumfy. Wiele Bibliotek z powodzeniem wykorzystuje ją do promocji czytelnictwa.
      Zapraszamy do Filii nr 6 w Ryczywole :D Włączcie się do GRYWALIZACJI !

B.B.

 

 

grywalizacja

 

 

 

Spearhead Facebook Like Button.

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button