logo


Biblioteka Publiczna Gminy Kozienice 

im. ks. Franciszka Siarczyńskiego 
BIBLIOTEKA POWIATOWA dla POWIATU KOZIENICKIEGO

 

mod_koha


SZUKAJ W ZBIORACH BIBLIOTEKI

Programowanie Arduino z elementami elektroniki

 
      22 stycznia w Filii nr 6 BPGK, odbyły się niecodzienne warsztaty. Tego dnia Biblioteka gościła p. Krzysztofa Cybulskiego, trenera Akademii Młodego Hakera, który poprowadził zajęcia promujące naukę kodowania. 
      W pierwszej części uczestnicy warsztatów programowali w języku Scratch, który umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz. Nasi programiści zapoznali się z podstawowymi zasadami tego języka i sami zaprojektowali interaktywną grę. Podczas warsztatów utworzyli też własne konta, na których mogą kontynuować przygodę ze Scratchem.
      Podczas drugiej części warsztatów, młodzież zgłębiła tajniki Arduino. Ten miniaturowy komputer posiada wejścia i wyjścia. Do wejść możemy podłączyć różne czujniki (np. odległości, natężenia światła, nacisku). Do wyjść - diody led, silniki, serwomiechanizmy. Jest to technologia wykorzystywana w edukacji, ale także przez dorosłych twórców, majsterkowiczów i inżynierów robotyki. 
      Nasi młodzi majsterkowicze, w trakcie zajęć, zbudowali prosty robot dwukołowy z wykorzystaniem dwóch serwomechanizmów typu 360 stopni oraz dwóch potencjometrów. Po nie lada wyzwaniu, dla niektórych, najlepszą nagrodą było uruchomienie własnoręcznie skonstruowanych robotów i sterowanie nimi wiązką światła. Należy jeszcze dodać, że w gronie uczestników warsztatów było 4 dziewczyny, które świetnie radziły sobie z programowaniem. Dodatkową atrakcją warsztatów jest pakiet startowyArduino, który otrzymała filia w Ryczywole w prezencie, umożliwiający wszystkim chętnym dalszą zabawę w kodowanie.
      Organizatorem projektu promujacego naukę kodowania była Fundacja Orange, Fundacja Akademia Młodego Hakera oraz Biblioteka Publiczna Gminy Kozienice.

 

B.B.

 

 

Progr Arduino 2018

 

 

zdjecie0000...
zdjecie00002 zdjecie00002
zdjecie0001...
zdjecie00010 zdjecie00010
zdjecie0000...
zdjecie00005 zdjecie00005
zdjecie0000...
zdjecie00008 zdjecie00008
zdjecie0001...
zdjecie00015 zdjecie00015
zdjecie0002...
zdjecie00021 zdjecie00021
zdjecie0002...
zdjecie00022 zdjecie00022
zdjecie0000...
zdjecie00009 zdjecie00009
zdjecie0000...
zdjecie00001 zdjecie00001
zdjecie0000...
zdjecie00003 zdjecie00003
zdjecie0001...
zdjecie00016 zdjecie00016
zdjecie0000...
zdjecie00007 zdjecie00007
zdjecie0001...
zdjecie00017 zdjecie00017
zdjecie0002...
zdjecie00020 zdjecie00020
zdjecie0001...
zdjecie00011 zdjecie00011
zdjecie0000...
zdjecie00004 zdjecie00004
zdjecie0001...
zdjecie00013 zdjecie00013
zdjecie0001...
zdjecie00018 zdjecie00018
zdjecie0000...
zdjecie00006 zdjecie00006
zdjecie0002...
zdjecie00023 zdjecie00023
zdjecie0001...
zdjecie00014 zdjecie00014
zdjecie0001...
zdjecie00012 zdjecie00012
zdjecie0001...
zdjecie00019 zdjecie00019

Spearhead Facebook Like Button.

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button